top of page
  • תמונת הסופר/תOfri Eliaz

אז מה בעצם עושים בשיעורי פיתוח קול ?

עודכן: 24 ביולי

כשמתקשרים אלי אנשים, אני תמיד שואלת אותם מה המטרות שירצו להשיג בשיעורי פיתוח הקול ? הרי יש אנשים שנהנים מאד לשיר ( בין אם לקהל ובין אם באמבטיה ) אבל לא בהכרח ילכו לשיעורי פיתוח קול . שיעורי פיתוח קול דורשים בראש ובראשונה שעה בשבוע בה האדם יקדיש לעצמו זמן אישי , בו הוא נמצא במרכז . זהו זמן  מקודש  בו הוא נותן לעצמו את המתנה לעצור לרגע את מרוץ החיים כך שיוכל להתרכז בנשימה שלו , בקול שלו , בגוף ובנפש שלו ,   וכמובן בשירים שהוא אוהב ורוצה לשיר  . 



בשיעורים אנו לומדים לשיר נכון ובאופן בריא, לאורך זמן , בלי להצטרד . לומדים כיצד לתמוך במיתרי הקול . טכניקת שירה טובה חייבת להיות מבוססת על נשימה נכונה ולכן בתחילת כל שיעור מתרגלים תרגילי נשימה שמאפשרים לחזק את הסרעפת והבטן התחתונה . התרגילים הקוליים מחזקים ומגמישים את מיתרי הקול: אדם הולך לחדר כושר ומתאמן על מנת להגמיש ולפתח את השרירים שלו. הוא יודע שאם יתאמן- הוא יצליח להרים משקולת של 100 קילו או לעשות שפגט. כך גם אנו , הזמרים, משתמשים בגוף שלנו ככלי נגינה. מיתרי הקול-הם שרירים. בנוסף אנו משתמשים בהרבה מאד שרירים נוספים שיש לתחזק , לחזק ולהגמיש על מנת שנממש את מלוא הפוטנציאל הווקאלי שלנו.


אנו מרחיבים את המנעד הקולי ( מהצליל הכי נמוך להכי גבוה) .

לומדים את קשת הגוונים הקוליים השונים שלנו .

לומדים ומיישמים את 10 מרכיבי הקול השונים ( על פי פול ניוהם ) .

יוצרים חיבור בין הרגיסטר התחתון והעליון .

לומדים לשיר בצלילי חזה, צלילי ראש, וגם ליצור מיקס ביניהם.

אנו לומדים להרחיב את קנה הנשימה ב 3 אופנים שונים - דבר שמשפיע ישירות על עומק הקול שלנו ותהודתו  .

פותרים בעיות ווקאליות .

מתרגלים דיקציה נכונה בעברית ואנגלית .

לומדים לשיר בסגנונות שונים ( קל עד קלאסי-קל ).

יוצרים זיכרון שרירי על מנת שנוכל לשיר בקלות וללא מאמץ.

לומדים איזה סגנון שירה ואיזה שירים הכי מתאימים לאופי הקול הטבעי שלנו ; כמובן שאפשר ללמוד איך לשיר בסגנונות שונים - אך תמיד יהיה סגנון מסוים שאיתו נרגיש הכי בבית והוא יהיה הכי טבעי עבורנו  .

מתרגלים טכניקות להפחתת חרדת במה והעלאת הביטחון באודישנים.

לומדים  אינטרפרטציה בשירים : כפי ששחקן לומד להגיש טקסט - גם אנו הזמרים צריכים להגיש את הטקסט לקהל. אומנם קודם כל צריך לשמוע אותנו טוב ולהבין מה אנו אומרים- אבל לא פחות חשוב הוא אופן הגשת הטקסט. אנו מתייחסים לטקסט כמונולוג ונעבוד עליו עם טכניקות משחק ששחקנים מיישמים בתיאטרון .

אפשרות לשילוב לימודי פתוח שמיעה ותאוריה . אפשרי גם להכין לאודישנים ולבנות רפרטואר להופעות. 


ממש בקצרה , ניתן לאמר במספר משפטים  שבשיעורי פיתוח קול אנו מממשים את הפוטנציאל הווקאלי הטבעי . אנו לומדים מהו השילוש הקדוש: שלושת כללי הזהב לשירה ודיבור נכונים ; ושהשיעור מחולק ל 3 חלקים : תרגילי נשימה , תרגילים קוליים, ועבודה על שיר ( בדרך כלל שיר שהתלמיד מבקש). עבודה על שירים מאפשרת להוציא אל הפועל את המיומנויות החדשות שלמדנו , בזמן אמת. 



13 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Comments


bottom of page